21a Trobada Tintinaire de Catalunya
EL PORT DE LA SELVA i CADAQUÉS (2 i 3 de maig de 2026)
Enguany celebrarem la 21a Trobada Tintinaire de Catalunya a les poblacions del Port de la Selva i Cadaqués (Alt Empordà), els dies 2 i 3 de maig de 2026. En aquesta trobada comptarem amb la presència de Lluís Gispert Royo i Margarita Figueras Riera, traductors de Tintín al cadaquesenc, que faran el pregó d’aquesta diada a la una del migdia del diumenge 3 de maig. La trobada serà amenitzada pel nostre estimat Tintín (Iván Caro) i el seu inseparable gos Milú.
La programació de la Trobada és la següent:
EL PORT DE LA SELVA
Dissabte 2 de maig de 2026
- 17.00 hores: Ofrena floral davant el nínxol de Joaquim Ventalló i Vergés, al cementiri del Port de la Selva. Lectura de poemes del mateix Ventalló i parlaments institucionals.
- 18.30 hores: Taula rodona «Joaquim Ventalló segons el capità Haddock», amb la participació de Josep M. Mestres i Serra, filòleg i haddockaire; Pau Vinyes i Roig, historiador i biògraf de Joaquim Ventalló i Vergés, i Isidre Corominas i Zaragoza, president de l’Associació de la Pedra d’Amarra, a l’Auditori del Port de la Selva.
CADAQUÉS
Diumenge 3 de maig de 2026 (plaça des Passeig)
Durant tot el matí, a la mateixa plaça, exposició «Les aventures de l’Editorial Joventut amb còmics i a Cadaqués», comissariada per Oriol Rafel i Guarro.
- 9.00 hores: Muntatge de les parades amb productes tintinaires.*
- 10.00 hores: Inici de la 21a Trobada.
- 11.00 hores: Jocs tintinaires amb la Companyia de Jocs l’Anònima.
- 11.30 hores: Taller de còmic amb el reconegut dibuixant David Maynar i Gàlvez i Mercè Bonet Roca.
- 12.30 hores: Pregó a càrrec de Lluís Gispert i Royo i Margarita Figueras Riera, traductors de Tintín al cadaquesenc, i parlaments institucionals. Homenatge a Conxita Zendrera, traductora de Tintín a l’espanyol.
- 14.00 hores: Finalització de la trobada.
- 14.30 hores: Dinar Tintinaire al Restaurant La Roca.
(*) Les sòcies i els socis interessats a muntar una parada podeu enviar un correu electrònic a l’adreça socis@1001.cat i us informarem dels requisits a complir.
Il·lustració: David Maynar
Enllaços:
Com arribar-hi:
Tant al Port de la Selva com a Cadaqués s’hi pot arribar en cotxe per carretera. També hi ha l’opció d’arribar-hi en autobús de línia.
Al Port de la Selva, clicant en aquest enllaç trobareu més informació.
A Cadaqués, clicant en aquest enllaç trobareu més informació. A Cadaqués hi ha l’aparcament gratuït de Can Juli P4; el pàrquing de Sa Conca és tancat.