Skip to content

1001

Viatge a Tolosa de Llenguadoc

Com ja va sent costum 1001, Associació Catalana de Tintinaires ve organitzant viatges  en ciutats on la presència de Tintín i Hergé sigui un fet. Aquest cop l’excusa viatgera ha estat la ciutat occitana de Tolosa de Llenguadoc. El motiu: la mostra  “Tintin et les avions”,  al Musée Aéroscopia, situat a la veïna localitat de Blanhac.  La proposta expositiva està emmarcada dins de l’exposició permanent del museu aeronàutic i consta de material documental textual i gràfic així com d’un vídeo sobre el paper de l’aviació en el món  d’Hergé. També es mostren maquetes dels avions dibuixats pel creador belga. Aquesta mena de còctel entre l’obra de Georges Remi i els avions que es mostren  de forma continuada fan del resultat una excel·lència museística. Els tintinaires catalans vam gaudir d’allò més bé i les ganes de pilotar un dels avions exposats eren ben patents. Si encara no l’heu visitada  teniu de temps fins el 10 de gener de 2019.

Al vespre vam fer un petit tomb pel centre de la ciutat occitana i vam poder resseguir un bon concert del cantautor Eric Fraj a la seu de l’Ostal d’Occitània, organitzat pel Casal Català de Tolosa de Llenguadoc en motiu de la commemoració de la Diada de Catalunya (activitat realitzada en cap de setmana ja que l’11 de setembre no era festiu a l’Estat francès). Un bon sopar al mateix recinte de l’Ostal occità va posar cloenda a la jornada.

A l’endemà vam resseguir els carrers i les places del nucli antic de Tolosa de la mà d’un guia d’origen català -nascut a Figueres i resident a la capital occitana per amor-. Vells i bells edificis que ens capficaven en la història tolosana i com no el ressò dels jocs florals i els trobadors endolcien aquell matí de sol. El punt i final de la ruta cultural va ésser el mercat central amb degustacions incloses.

Després de dinar van retornar cap a Catalunya carregats d’històries i d’emocions i sensacions tintinaires. Després dels cotxes, les motos, els vaixells …. ara només falta una exposició sobre els trens i Tintín, amb locomotores i vagons inclosos.