Dissabte 4 i Diumenge 5 de febrer de 2023 un bon grapat de socis, socies i amics de 1001, associació catalana de tintinaires, es van desplaçar fins a Madrid per visitar l’exposició «Hergé: The Exhibition» inaugurada el passat mes d’octubre al “Circulo de Bellas Artes”, tot coincidint amb l’Encuentro Tintinófilo que amb el títol “Metebeorologia” va dur a terme l’associació ¡Mil Rayos! Asociación Tintinófila de Habla Hispana a la “Fundación Carlos de Amberes”.
El presentador i dilvulgador científic Jacob Petrus va ser guardonat amb el premi: “Tintinófilo del año”. A continuació vam poder gaudir de les conferències de Jose Luis Povo (arquitecte i dibuixant) i del nostre company de 1001, David Baker “Xifort”. Al sorteig que va tancar l’acte, diversos dels nostres socis van guanyar els premis “grossos” de la rifa. I a la nit, un bon sopar de germanor per a tots els socis i sòcies tintinaires i acompanyants
Diumenge, després de visitar l’exposició també vam poder assistir a la conferència “Tras la huellas de Tintín”, organitzada per Editorial Joventud amb la col·laboració de les associacions “tintinaires” Mil Rayos i 1001 i amb la presència de Mar Zendrea, Joan Manuel Soldevilla, Alejandro Martínez de Turégano i els presidents de les dues associacions: Nino Paredes i Jordi Duch.